FANDOM

Polowanie na wszelkiego rodzaju dzikie zwierzęta w Haven and Hearth to jeden z najlepszych i co może wydać się dziwne, najbezpieczniejszych sposobów na zbieranie punktów doświadczenia. Ale to tylko jeden z plusów. Polując wzbogacamy się. Skóry zwierząt są często pożądane przez mieszkańców większych wiosek - gdzie ludzie zajmują się innymi rzeczami, i często są w stanie zapewnić nam niezbędne przedmioty wykonane z metalu, którego zdobycie samemu jest trudne i czasochłonne.

Szczury i ŻabyEdytuj

Polowanie na szczury i żaby nie ma większego sensu, z tych zwierząt nie ma żadnych nagród. Jedynie ze szczura można zrobić niskiego poziomu mięso (Szczur na Patyku). Szczury i Żaby często służą jako trening dla nowych graczy oswajających się z podstawami walki.

Kury, Kurczaczki i KogutyEdytuj

Aby upolować kurczaki trzeba mieć wykupioną umiejętność Hunting, i wolne miejsce w inventory, (najmniej 4 kratki 2x2). Widząc szwędającego się kurczaka podchodzimy do niego, i gdy stoimy obok, naciskamy na niego prawym klawiszem myszy. Kurczak ląduje u nas w plecaku.

KrólikiEdytuj

Polowanie na króliki nie różni się niczym od polowań na kurczaki. Zasada jest dokładnie ta sama, jedynie królika trudniej złapać bo jego umiejętności uciekania daleko przewyższają umiejętności kurczaków. Są szybsze, i potrafią wskakiwać/zeskakiwać z wzniesień.

LisyEdytuj

Polowanie na lisy jest dość trudne, o wiele trudniejsze niż w przypadku wyżej wymienionych zwierząt.
Lisy są sprytne, bardzo szybkie, a ich kły są zabójcze.
Najłatwiejsza taktyka na lisa wymaga od nas posiadania łódki, średniej procy, kilku kamieni i gałązek. Skille Hunting, Unarmed Combat, Marksmanship.
Będąc w łódce, ściągamy lisa do brzegu inicjując walke poprzez wybranie któregokolwiek z ataków i kliknięcie na niego. Zwabiony lis podbiegnie do brzegu wody i będzie czekał aż do niego podejdziemy. Z bezpiecznej odległości szyjemy do niego kamieniami aż zacznie uciekać, i albo czekamy aż wróci po więcej, albo biegniemy za nim i okładamy go pięściami, obie opcje są kiepskie z uwagi na to że lis bardzo szybko biega i bardzo trudno jest za nim nadążyć. Dlatego z gałązek wcześniej zebranych, przed walką robimy wokół niego ogrodzenie aby nie mógł uciekać i spokojnie strzelamy kamieniami

DzikiEdytuj

Polowanie na dzika nie różni się od polowania na lisa. Dzik ma poprostu więcej punktów życia, jest mocniejszy, i trudniej go zabić, ale jest o wiele wolniejszy dlatego łatwo go dogonić i dobić.

NiedźwiedzieEdytuj

Jest wiele metod polowań na niedźwiedzie, każda metoda ma swoje wady i zalety, Najłatwiejsza metoda to punktowanie misia z procy, siedząc bezpiecznie w łódce. Trzeba jednak pamiętać że nie walczymy z puchatkiem. Niedźwiedź może mieć ponad 800 punktów życia, a bez dobrego sprzętu zrobi z nas miazge jednym ciosem. Gdy niedźwiedź jest bliski śmierci, wchodzi w tryb 'szału', jego avatar zmienia się, z paszczy bucha para a z oczu biją płomienie. Podczas strzelania do niego z procy, możliwe jest że zacznie uciekać, wtedy należy szybko podpłynąc do brzegu i spokojnie poczekać aż wróci do nas po dokładke. Nie należy uciekać spowrotem na łódke. Mimo że wrócił, jego motywacja jest całkowicie rozbita i nie będzie nas atakował. Częstujemy go kolejnym kamieniem z procy, i odchodzimy z miejsca w którym stoimy, i czekamy aż znowu wróci, i tak w kółko aż miś padnie.

MrówkiEdytuj

O mrówkach nie ma wiele do pisania. Najlepiej jest walczyć z nimi pojedyńczo. Agrujemy jedną grupe i walczymy wręcz. Strzelanie do mrówek jest bardzo wymagające. Nie da się ich unieruchomić. Ciągle zmieniają pozycje co czyni je trudnymi celami do strzelania.
Ciekawym faktem apropo mrówek jest to ,że jeżeli nie mamy wykupionej umiejętności Hunting, możemy spokojnie wyciągać mrówcze skarby z ich mrowisk, nie będąc atakowanym przez mrówki.

JedwabnikiEdytuj

Jedwabniki łapiemy mając przynajmniej 1 kratke miejsca w plecaku wolną. Warte nadmienienia jest to że jedwabniki potrafią przenikać przez ściany, drzewa, palisade, budynki, i wszystkie inne przeszkody, jedyną zaporą niemożliwą do przebycia dla jedwabnika jest woda.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki