Początek, czyli co robić!?Edytuj

Na początku, pojawiamy się w jaskini, jako migająca kulka. Ten stan niedługo zmienią tutejsze NPC, które nadadzą nam imię, płeć, oraz dadzą możliwość wybrania miejsca początkowego. Na początku rozmawiamy z panem z tasakiem, który nada nam płeć. Jeden klik na niego, sprawia że stajemy się mężczyzną, kolejne kliknięcie kobietą. Po wybraniu płci, rozmawiamy z panią z flagą. Tutaj wpisujemy imię (nick) naszej postaci. Teraz udajemy się do skynki, i otwieramy nasz ekwipunek. Robimy to, klikając obrazek sakiewki, w dolnym interfejsie. Naciśnięcie prawym przyciskiem myszy na skrzynkę, otworzy ją. Przenosimy wszystkie rzeczy ze skrzynki to plecaka. Są dwa sposoby.

1. Klikamy na przedmiot (raz), przenosimy go do okna naszego inwentarzu, i upuszczamy kolejnym naciśnięciem lewego przycisku myszy.

2. Używamy skrótu Shift + Lewy przycisk myszy na przedmiocie.
Haven.PNG

Teraz, dobrze byłoby ubrać naszą postać. Wybieramy w dolnym interfejsie nasz paperdoll ( Obrazek sztyletu, tarczy i jakiegoś materiału) i przenosimy ubrania z ekwipunku na wizerunek postaci.

Możemy teraz ruszyć w świat, klikając prawym przyciskiem myszy, na drabinę.

Poradnik survivalowcaEdytuj

W górnym interfejsie, widzimy wygląd naszej postaci, oraz kilka wskaźników. (Od lewej) Pierwszy, przedstawia nasze punkty zdrowia. Kolejny to energia, a ostatni to głód. Stamina, potrzebna jest do najbardziej wyczerpujących czynności. Regeneruje się z czasem, gdy stoimy lub idziemy. Głod, to bardzo ważny wskaźnik. Jeśli spadnie za nisko, zaczniemy tracić punkty zdrowia, co prowadzi do śmierci. Aby do tego nie doprowadzić, dobrze jest jeść zawsze, gdy pasek jest żółty, lub staje się czerwony. Uważaj, początkowe jedzenie - Bochenki chleba dodają jakieś 50% głodu, więc jeśli będziesz tylko lekko głodny, zjedzenie może spowodować przejedzenie, co nie pozwoli Ci iść czy też biegać. Naszym celem, będzie zdobycie LP - Learning Points (odpowiednik punktów doświadczenia. ). Zrobimy to najszybciej, wydobywając kamień (PPM na głaz -- > Chop), oraz gałązki (PPM na drzew - take branch) i tworzenie toporków (Craft -->Tools --> Stone axe). Gdy zdobędziemy 200 LP (ich liczbę możemy sprawdzić wchodząc w statystyki naszej postaci - wizerunek twarzy w dolnym interfejsie) wybieramy zakładkę skills, i kupujemy lumberjacking. Ubieramy teraz naszej postaci topór, i tniemy drzewa. Przynosi to dość dużo LP, a jeszcze więcej, jeśli w zakładce personal beliefes, co 12 godzin w grze (jakieś 3 godziny w rzeczywistości) będziemy suwak Tradition / Change przesuwać w prawo (w Change). Zwiększy to zdobywaną przez nas liczbę LP. Naszym następnym celem będzie skill hunting. Pozwoli on nam polować, czyli zdobywać pożywienie. Gdy już go będziemy, możemy walczyć ze zwierzętami (strzeż się niedźwiedzi i dzików, mogą się one na Ciebie rzucić, i oszołomić!). Szukamy króliczka, podchodzimy do niego, a następnie łapiemy go przyciskając na nim prawy przycisk myszki (Wpierw upewniamy się, że mamy w ekwipunku puste miejsce o polu 2x2). Gdy już go będziemy mieli, klikamy prawym przyciskiem myszki na króliczku, i skręcamy mu kark (Wreng neck). Po tym, zbieramy 5 gałązek, i tworzymy ognisko (Adventure --> Build Fire). Klikamy prawym przyciskiem myszy na ognisko, następnie Craft -- Cooking -- Roasted meat, i mamy jedzonko!.

To tyle, co powinniście wiedzieć na początek. Będę dodawał coraz to nowsze artykuły, aby poszerzyć waszą wiedzę. Dziękuję za przeczytanie mojego poradnika :) <- Ten temat jest stary... juz w taki sposób nie da się zbierać LP, ponieważ dodali coś takiego jak Curiosities... proszę jakiegoś doświadczonego gracza o edycję :)

Więcej z Fandomu